Τις τελευταίες δύο εβδομάδες του έτους οι μαθητές-τριες της Γ’ τάξης ξενάγησαν πάνω από τριακόσιους μεγάλους και μικρούς, μαθητές-τριες, εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Τα εκθέματα είχαν δημιουργηθεί από τους μαθητές-τριες της Γ’ τάξης, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους, Κρυσταλλίας Κυρίτση. Οι μαθητές-τριες εργάστηκαν με αφοσίωση και ενθουσιασμό στο πλαίσιο ενός προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, καθώς και τα μαθήματα της Ιστορίας και των Καλλιτεχνικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρατήρησαν, ερεύνησαν, εκφράστηκαν, αναστοχάστηκαν, ενώ παράλληλα γνώρισαν τρεις πολιτισμούς της αρχαιότητας: τον Κυκλαδικό, τον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Με στόχο τη μετατροπή της σχολικής μας τάξης σε μουσείο, οι μαθητές-τριες κατασκεύασαν τα εκθέματα, έφτιαξαν προσκλήσεις, εισιτήρια και χωρίστηκαν σε ομάδες δράσης και ξενάγησης.

πινακιδα1

Στο κομμάτι του Κυκλαδικού Πολιτισμού υπήρχαν εκθέματα όπως: Πήλινα ειδώλια, μουσικά όργανα και τοιχογραφίες.

Για τον Μινωικό Πολιτισμό οι μαθητές-τριες δημιούργησαν: Τοιχογραφίες, καράβια από πηλό, πήλινες πινακίδες της Γραμμικής Α’, πήλινα πιατάκια για προσφορές στη Μεγάλη Θεά

και για τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό: εκθέματα σχετικά με την Πύλη των Λεόντων, την Ακρόπολη των Μυκηνών, καθώς και χάλκινα κοσμήματα, λαβές από ξίφη και προσωπίδες.

Τις λίγες μέρες που το μουσείο μας βρισκόταν σε λειτουργία, η τάξη μας ζωντάνεψε και μαζί της ζωντάνεψε και η Ιστορία. Τα γράμματα των βιβλίων έγιναν ψίθυροι, αλληλεπιδράσεις, εικόνες. Κάποιες ερωτήσεις βρήκαν τις απαντήσεις τους, ενώ άλλες γέννησαν νέες ερωτήσεις. Οι μικροί δίδαξαν τους μεγάλους, οι μεγάλοι άκουσαν τους μικρούς, οι ρόλοι όλων μας μπλέχτηκαν δημιουργικά και όλοι μαζί, ο καθένας και η καθεμιά με το δικό του τρόπο, ξετυλίξαμε κομμάτι του νήματος της Ιστορίας.

 

 

 

Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Γ’ τάξης