Με αφορμή τη 2η ενότητα της Γλώσσας «Ρώτα το νερό τι τρέχει» καθώς και στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Το νερό στη ζωή μας» που υλοποιείται από το Δ?1 η Δ? τάξη επισκέφτηκε την Τετάρτη 14/12/16 τις εγκαταστάσεις της ΔΕΥΑΠ στον Κουνάδο και του βιολογικού καθαρισμού στο Κρωτήρι.
Στόχος μας ήταν οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με το δίκτυο υδροδότησης του νησιού μας, να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα του νερού ως φυσικού αγαθού και να ευαισθητοποιηθούν ως προς τη συνετή χρήση του.
Μεταβήκαμε λοιπόν στα γραφεία της Επιχείρησης, όπου μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι για να μας ξεναγήσουν στους διάφορους χώρους. Εκεί μας μίλησαν με αγάπη για τη δουλειά τους, για τις πηγές νερού στο νησί μας και τον τρόπο που διοχετεύεται αυτό σε κάθε σπίτι, μας έδειξαν πώς δουλεύουν τα ρολόγια του νερού και πώς τυπώνεται ένας λογαριασμός, μας εξήγησαν τι συμβαίνει όταν υπάρχει βλάβη στο δίκτυο και μας ενημέρωσαν για τον καινούριο σταθμό αφαλάτωσης που ετοιμάζεται στον Παρασπόρο. Μας μίλησαν όμως και για τον κύκλο του νερού και το ρόλο του εδάφους και του κλίματος του νησιού μας και μας συμβούλεψαν πώς να μη σπαταλάμε το νερό, γιατί είναι απαραίτητο όχι μόνο για μας αλλά και για τις γενιές που θα ?ρθουν.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με όσα άκουγαν και με όσα έβλεπαν στις οθόνες ελέγχου του δικτύου. Μάλιστα αξιοποιήθηκαν οι ερωτήσεις της δραστηριότητας 7 από «Το νερό ταξιδεύει» του βιβλίου της Γλώσσας κι έτσι μάθαμε πολλές πληροφορίες για το πώς γινόταν η ύδρευση του νησιού πριν την κατασκευή του δικτύου, πότε ξεκίνησε η κατασκευή, ποια είναι η πορεία του νερού απ? τις γεωτρήσεις και πού καταλήγει τελικά, αν γίνεται επεξεργασία του πόσιμου νερού κ.ά.
Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού στο Κρωτήρι. Εκεί μας εξήγησαν τα στάδια καθαρισμού του βρόμικου νερού που φτάνει εκεί με το σύστημα αποχέτευσης: Πώς φιλτράρεται αρχικά από μικροαντικείμενα, χώμα και άμμο που ενδεχομένως περιέχει, στη συνέχεια πώς προστίθεται οξυγόνο για να διαχωριστεί το καθαρό νερό από τις ακαθαρσίες και πώς καταλήγει το πρώτο κάπου βαθιά στη θάλασσα και οι δεύτερες στο ΧΥΤΑ.
Αφού ξεναγηθήκαμε στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και παρατηρήσαμε τις δεξαμενές, έφτασε η ώρα του γυρισμού στο σχολείο. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους (Mαρία Κανίρη-Ραγκούση, Νίκο Σκαραμαγκά και Νίκο Γκουρογιάννη στη ΔΕΥΑΠ και Μαρία Μαύρη στο βιολογικό καθαρισμό) για την ευγένειά τους, το χαμόγελο, τα κεράσματα και τον χρόνο που μας αφιέρωσαν και υποσχόμαστε να μη σπαταλάμε το νερό – για το δικό μας καλό αλλά και του τόπου μας.