Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Σύρου – Ερμούπολης ιδρύθηκε το 2019 και άνοιξε επίσημα τις πόρτες του στις 17 Ιουνίου 2022. Το κέντρο στεγάζεται στην εντυπωσιακή έπαυλη Τσιροπινά, σε ένα ιστορικό πετρόκτιστο κτίριο του 1816, στην Ντελλαγκράτσια ή αλλιώς Ποσειδωνία της Σύρου. Στον 1ο όροφο βρίσκονται τα γραφεία της παιδαγωγικής ομάδας, ενώ στο ισόγειο η μεγαλοπρεπής σάλα, όπως και εξωτερικά ο εντυπωσιακός κήπος προσφέρονται για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, εκθέσεων, επιμορφωτικών σεμιναρίων και εκδηλώσεων.
Τα προγράμματα που υλοποιούνται στο κέντρο έχουν στόχο να αναδείξουν το φως και τη θάλασσα του Αιγαίου, τον πλούτο του μεσογειακού οικοσυστήματος, την ιδιαιτερότητα του κυκλαδίτικου τοπίου, τα χρώματα και τα αρώματα της συριανής φύσης, το φως αλλά και το σκοτάδι του ελληνικού ουρανού, τις Κυκλαδίτισσες και τους Κυκλαδίτες, με τα παραμύθια τους, τους αγώνες, τις αγωνίες και τις ευαισθησίες τους και με τη μελέτη πεδίου, την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, την ολιστική προσέγγιση, αποσκοπούν στην καλλιέργεια στάσεων, δεξιοτήτων και αξιών, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση , να διαμορφώσουν αξίες και να αναπτύξουν ενδιαφέρον για το περιβάλλον καθώς και διάθεση για ενεργό συμμετοχή στη βελτίωση και προστασία του.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Ε’ τάξης μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, Νασιοπούλου Χριστίνα, Στεφανίδη Γεώργιο και Δρόσου Αργυρώ επισκέφθηκαν το Κ.Ε.ΠΕ.Α ΣΥΡΟΥ στις 27 και 28 Μαρτίου. Τα παιδιά περιγράφουν την εμπειρία τους:
“Παιδιά και δάσκαλοι φτάσαμε στο χωριό Χρούσα, ένα καταπράσινο μέρος που το διαπερνά ένα ποτάμι. Εκεί μας περίμεναν οι υπεύθυνοι του ΚΕΠΕΑ Σύρου, ο κ. Χρήστος και η κ. Ρουμπίνα. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, οι οποίες ακολούθησαν διαφορετικό μονοπάτι, για να καταλήξουμε στο ίδιο μέρος, ένα υπέροχο δασάκι γεμάτο πεύκα.
Στην αρχή έγινε μία γνωριμία με τους υπεύθυνους και μετά ξεκίνησε η περιπέτεια. Μάθαμε να δένουμε κόμπους και να χρησιμοποιούμε πυξίδα. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε έξι ομάδες για να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσίασε ότι είχε καταφέρει να βρει.
Το βράδυ της ίδιας μέρας κάποιοι από τους μαθητές, μετά από πρόταση των γονέων, επισκέφθηκαν το μουσείο κλωστοϋφαντουργίας. Ένας χώρος στον οποίο ο χρόνος είχε σταματήσει. Μάλιστα κάποιοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες φόρεσαν και τις στολές εργασίας των ατόμων που κάποτε εργάζονταν στον χώρο όταν λειτουργούσε ως εργοστάσιο.
Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε την έπαυλη Τσιροπινά που βρίσκεται στην περιοχή της Ποσειδωνίας. Αρχικά , παρουσιάσαμε τις δραστηριότητες που είχαν γίνει στο σχολείο μας, “Φυτεύοντας αρμυρίκια στην παραλία Μαρτσέλο” και “Οι υγροβιότοποι της Πάρου”.
Έπειτα πήγαμε στην παραλία και οι υπεύθυνοι του προγράμματος μας μίλησαν για το φυτό από το οποίο πήρε το όνομά της η περιοχή. Στη συνέχεια, αφού πρώτα χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες παίξαμε ένα παιχνίδι γρίφων. ‘Επρεπε να λύσουμε τους γρίφους για να απελευθερώσουμε την Αμφιτρίτη, τη γυναίκα του Ποσειδώνα που την είχε φυλακίσει ο Ερμής!
Μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί και γονείς επιστρέψαμε στην Πάρο γεμάτοι με μοναδικές στιγμές, εικόνες και εμπειρίες!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης