ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!

 

Τα «βιβλία σε ρόδες» είναι μια φορητή βιβλιοθήκη που ταξιδεύει μέσα σε μία? βαλίτσα! Περιέχει περίπου 25 βιβλία που αφορούν μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα. Μεταφέρεται σε σχολεία όλης της Ελλάδας, όπου παραμένει για 4 βδομάδες, ώστε να προλάβουν οι μαθητές να δανειστούν βιβλία, να διαβάσουν στην τάξη και στο σπίτι, να συζητήσουν και να ασχοληθούν με διάφορες δραστηριότητες. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.vivliaserodes.gr/

βαλιτσα1 βαλιτσα2

Το Γ?1 τμήμα του σχολείου μας παρέλαβε για τον Οκτώβριο μία βαλίτσα βιβλίων με θέμα την πολυαγαπημένη μας θάλασσα. Την υποδεχτήκαμε υπό τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου (δίσκος Oceanic, 1996)

και αμέσως βαλθήκαμε να ξεφυλλίζουμε τα βιβλία και να διαλέγει ο καθένας ποιο θα δανειστεί.

Έπειτα διαβάσαμε μερικά ποιήματα από το βιβλίο Έλληνες ποιητές για τη θάλασσα (Θανάσης Θ. Νιάρχος, Αντώνης Φωστιέρης ? Εκδόσεις Καστανιώτη), ενώ οι μαθητές ζωγράφιζαν εικόνες που εμπνέονταν απ? αυτά.

ποιηματα3 ποιηματα2 ποιηματα1

Τις επόμενες ημέρες τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με το εξωσχολικό διάβασμα και τις προτιμήσεις τους σε αναγνωστικό υλικό. Από αυτό προέκυψε ότι οι περισσότεροι διαβάζουν παραμύθια, παιδική λογοτεχνία και βιβλία μυθολογίας και ιστορίας, ενώ λιγότεροι προτιμούν την ποίηση, τα παιδικά βιβλία επιστήμης και διάφορα ενημερωτικά έντυπα. Η πλειοψηφία βρίσκει το διάβασμα διασκεδαστικό και χρήσιμο, ενώ κάποιοι βαρετό και κουραστικό. Σχεδόν όλοι δηλώνουν ότι θα διάβαζαν περισσότερα βιβλία αν είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο και αν τα βιβλία είχαν περισσότερες εικόνες!

προτιμησεις τοιχος φιλαναγνωσιας

Στην τάξη επιλέξαμε να διαβάζουμε την ώρα της φιλαναγνωσίας το βιβλίο «Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας» (Βασίλης Παπαθεοδώρου ? Εκδόσεις Καστανιώτη), που βασίζεται σε αληθινή ιστορία: Το 1992 ένα φορτίο από χιλιάδες κίτρινα πλαστικά παπάκια χύνεται στον ωκεανό! Τα παπάκια ταξιδεύουν για πολλά χρόνια στη θάλασσα, γίνονται διάσημα και οι ωκεανογράφοι μελετούν με τη βοήθειά τους τα θαλάσσια ρεύματα. Κάποια από αυτά περνούν τον Βόρειο Παγωμένο ωκεανό και καταλήγουν μόλις το 2007 στην Αγγλία! Στο βιβλίο αυτό μια πάπια ταξιδεύει μαζί με τα πλαστικά παπάκια αναζητώντας τα δικά της χαμένα παιδάκια. Θα καταφέρει άραγε να τα βρει; Μέχρι τώρα μας έχει εμπνεύσει σε αρκετές δραστηριότητες συγγραφής και ζωγραφικής.

 

κινεζικη παπια3 [800x600] πππ2β

 

 

Ταυτόχρονα οι μαθητές συνεχίζουν να δανείζονται και να ανταλλάσσουν τα βιβλία της βαλίτσας καθώς και τις απόψεις και τις εντυπώσεις τους γι? αυτά. Ο καθένας παρουσιάζει με λίγα λόγια κάθε φορά το βιβλίο που διάβασε, κάποια ζωγραφιά που έφτιαξε με βάση την ιστορία, ενώ μοιράζεται τα συναισθήματά του για το βιβλίο και τα σημεία που του έκαναν πιο πολλή εντύπωση.

εντυπωσεις5 εντυπωσεις3 εντυπωσεις2 καρτελα1 καρτελα3 καρτελα6 καρτελα5 καρτελα8 καρτελα9  καρτελα11

Στη βαλίτσα υπήρχε επίσης ένα τετράδιο εντυπώσεων μαθητών και δασκάλων, όπου βρήκαμε τα σχόλια και τις ζωγραφιές από μαθητές που δανείστηκαν τα βιβλία πριν από μας. Έτσι, όποιος μαθητής θέλει, συμπληρώνει και τα δικά του σχόλια για το βιβλίο που διάβασε.

τετραδιο εντυπωσεων

«Συνεχίζω την ιστορία» ήταν μία από τις δραστηριότητες που οι μαθητές έβαλαν τη φαντασία τους να δουλέψει και εικονογράφησαν το κείμενό τους απαντώντας στην ερώτηση: Πού να πήγαν τα παπάκια όταν χάθηκαν στη θάλασσα μετά την καταιγίδα; Από την εργασία αυτή δημιουργήσαμε κι ένα βιβλιαράκι για την τάξη μας.

πππ εξωφυλλο πππ8 πππ7 πππ6 πππ5

Μερικά από τα βιβλία που μας άρεσαν περισσότερο και προτείνουμε και σε σας είναι:

  • «Παραμύθια με πειρατές», Ρίτσαρντ Γουόκερ, Εκδόσεις Κέδρος
  • «Οι καλοί και οι κακοί πειρατές», Αντώνης Παπαθεοδούλου, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
  • «Τα άτακτα πλοκάμια», Λίλα Πατρόκλου, Εκδόσεις Κάστωρ
  • «Ο μικρός Νικόλας πάει διακοπές», Ρενέ Γκοσινύ, Εκδόσεις Πατάκη
Τα βιβλία σε ρόδες στο Γ’1!